misspepper

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Maggan - 25 april 2011 17:42

Jag är säkert enligt många en äcklig människa.

För jag kan bli glad och må bättre av i stort sett allt, dvs jag är en sådan människa som finner glädje redan i de små sakerna. För att ge några exempel på glädje nu när det är vår; att se fjärilar flyga igen, att höra fågelkvittret, att få se blåsippor (som är min favoritblomma btw), att känna värmen ifrån solen, ja allt kan få mig att dra på smilbanden och då mår jag bättre.

Enkel människa att glädja, eller hur.    


Men naturligtvis blir jag ännu gladare när det går bra för min familj, min släkt och mina vänner. Att se dem le och må bra, då mår jag som bäst.


Men jag avslutar med ett citat från Aeschylus (525 f.Kr - 456 f.Kr)


"Lycka är ett val som kräver ansträngning ibland".


Dag 24 – Något som får dig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Dina rädslor
Dag 27 – Din favoritplats
Dag 28 – Något du saknar
Dag 29 – Dina mål
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Ovido - Quiz & Flashcards