misspepper

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Maggan - 1 april 2011 06:55

Dag 02 – Din första kärlek

Min första ungdomskärlek hette Henrik W. Min mamma och hans var arbetskollegor och vänninor, så vi umgick rätt så mycket Henrik och jag. Vi lekte och hittade på mycket bus. Mycket minnen trillar fram när man börjar tänka på det. Hur vi sprang runt och klättrade i träd, cyklade överallt, råkade halka i leran på åkern så vi hade lera från topp till tå och blev tvingad att bli avsköljd med trädgårdsslangen innan vi ens fick gå in i huset för att skölja av oss. Men han var min första "kärlek".


Ska vi däremot prata om den första kärleken som krossade mitt hjärta så är det Simon. Simon och jag träffades på ett litet udda sätt.

Var en sista april under gymnasietiden. Jag och några klasskompisar var på Smacken och vi promenerade längs stranden, så kommer det en LÅNG kille emot oss med armarna utsträckt rakt åt sidan. De andra de böjde sig och gick under eller gick på sidan, men inte tjuriga jag....

Jag ville inte böja mig för någon, så jag hoppar upp och knuffar honom på axlarna. Resultatet blev att han föll... med mig efter och jag landade naturligtvis rakt på honom.  Hahaha, man kan ju inte säga att man är direkt intelligent i vissa lägen. Men iaf så låg vi där och skrattade i sanden och på den vägen var det. Från den dagen pratade vi och umgicks jämt med varandra, till ca 1 år senare. Då han på en fest sa att vi inte skulle höras av något mer.

Jag blev helt förkrossad och dagen efter var jag helt tom. Jag kunde bokstavligen känna hur kroppen bara vara ett skal men att mitt innersta väsen (själen) var försvunnen. Det tog ett par dagar innan själen återkom, men från den dagen är jag helt övertygad om att vi alla har en själ och därmed finns det ett liv efter detta.



Dag 03 – Dina föräldrar
Dag 04 – Vad du åt idag
Dag 05 – Din syn på kärlek
Dag 06 – Din dag
Dag 07 – Din bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Din tro
Dag 10 – Vad du hade på dig idag
Dag 11 – Dina syskon
Dag 12 – Vad som finns i din väska
Dag 13 – Denna vecka
Dag 14 – Vad du hade på dig idag
Dag 15 – Dina drömmar
Dag 16 – Din första kyss
Dag 17 – Ditt bästa minne
Dag 18 – Din kärlek
Dag 19 – Något du ångrar
Dag 20 – Denna månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Något som gör dig upprörd
Dag 23 – Något som får dig att må bättre
Dag 24 – Något som får dig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Dina rädslor
Dag 27 – Din favoritplats
Dag 28 – Något du saknar
Dag 29 – Dina mål
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Ovido - Quiz & Flashcards