misspepper

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Maggan - 2 april 2011 08:39

Jisses, jag upptäcker att denna rubrik gör att jag kommer att få det lite svårt. Jag vet inte hur jag ska få ned tankarna till ett bra inlägg. Det känns som att det kan gå åt två håll, antingen så blir det ett bra eller så blir det ett riktigt skit inlägg. Ja vi får väl se i slutänden hur man ska bedömma.


Jag kan ju börja med att berätta lite om dom.


Min mamma heter Inger. Hon är 21 år äldre än mig (man ska ju aldrig nämna en kvinnas ålder   ) och hon är helt underbar. En godhjärtad kvinna som bryr sig om och gör allt för familjen till 110%. (Hmmm, jag börjar bli min mors dotter).


Efter skilsmässan med min pappa för ett par år sedan har jag "tvingat" med henne på lite nya saker. Jag tyckte nämligen att hon behövde vidga sina vyer lite grann, så hon har varit med på bl.a dragracing (naturligtvis den gången då en av bilarna gick runt och gled på taket)....

Sen har jag tvingat med henne ett par gånger på hockeyn och då skulle hon naturligtvis stå med mig i klacken. Hehehe, jag har försökt förklara för henne i flera år att stå i klacken och gapa och skrika är som terapi, man får ur sig mycket uppdämd energi.

I början stod hon väl mest och klappade händerna, men efter några få gånger så började hon (lite tyst) heja med i ramsorna. Slutade med att hon skrek värre än mig.   

Hon har råkat ut för mycket otur i sitt arbetsliv, bl.a vält med trucken vilket resulterade i att hon fick en nackskada som det tog över 7 år (!!) innan sjukvården fick fingrarna ur och såg till att hon fick den operation som behövdes för att fixa till problemet. Man kan ju undra hur fort det hade gått ifall hon hade varit en man....


Pappa då.

Jo han är en man som är 25 år äldre än mig. Ja nu får ni räkna lite igen.

Pappa är en man som på "gamla" dar äntligen gjorde sina tatueringar. Varav ena är mitt och brorsans namn, sen har han ... låt se... 3 till om jag inte missminner mig. Och han gjorde dem i rask takt också, tror att från första till sista så tog det nog inte mer än ett halvår. Men har man blivit biten så har man.  

Pappa har kört Vätternrundan ett par gånger för många år sedan. Stolt blev man ju, även om det kanske inte har synts. Men jag måste säga att det året då det var någon idiot som satte sig och körde bil rätt in i cyklisterna så blev jag himla orolig för pappsen. Tack o lov så ringde han och berättade att han var ok.

Nu för tiden så åker han tvåhjuling men då med en stor motor fram. Man kanske kan få följa med på en liten tur?


Finns ju egentligen jätte mycket att berätta om mina föräldrar men jag kan ju göra det lite enkelt för mig och säga att de är världens bästa!


Men jag måste bara berätta en "händelse"  som jag kommer ihåg från det att jag var liten. Var väl i 4-5-års åldern när jag en morgon fick för mig att jag skulle klippa håret. Sagt och gjort, jag gick ned och hämtade saxen, gick sedan in i badrummet och klippte mitt långa blonda hår för glatta livet. Insåg sen att det blev liiiiiite kortare än vad jag hade tänkt. Så för att "dölja" detta gick jag in i mamma och pappas sovrum med huvudet böjt så mycket bakåt som jag bara kunde. Då blev ju håret längre bak i nacken.... 

Jag visste ju att jag inte kunde säga nått till mamma eftersom hon har typ världens sämsta morgon humör. Så jag gick till pappas sida, säger:  "Visst blev jag fin!" Han hissar upp tidningen (ni kommer ihåg monstret till tidning som ST hade förut) så pass att han ser på mig, sen för han den långsamt ned igen. Han sa inte ett ljud.  

Skulle vara roligt att höra vad han tänkte på i det läget.


Hahaha, nu kom jag på mer "incidenter" med pappa. Ska dra en till.

En vacker vinterdag när jag var typ 7-8 år så blev jag hela tiden mulad av pappa, jag blev galen eftersom jag fick så mycket snö innanför glasögonen. Så tillslut gjorde jag iordning jordens snöboll och hivade iväg den på honom. Den tog rätt på stenmarks mössan. Klockren träff! Efter det slutade han... men om det berodde på snöbollen eller att morsan sa åt honom att sluta vet jag inte. Men så träffsäker har jag nog aldrig varit. Hehehe.



Dag 04 – Vad du åt idag
Dag 05 – Din syn på kärlek
Dag 06 – Din dag
Dag 07 – Din bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Din tro
Dag 10 – Vad du hade på dig idag
Dag 11 – Dina syskon
Dag 12 – Vad som finns i din väska
Dag 13 – Denna vecka
Dag 14 – Vad du hade på dig idag
Dag 15 – Dina drömmar
Dag 16 – Din första kyss
Dag 17 – Ditt bästa minne
Dag 18 – Din kärlek
Dag 19 – Något du ångrar
Dag 20 – Denna månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Något som gör dig upprörd
Dag 23 – Något som får dig att må bättre
Dag 24 – Något som får dig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Dina rädslor
Dag 27 – Din favoritplats
Dag 28 – Något du saknar
Dag 29 – Dina mål
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Ovido - Quiz & Flashcards