misspepper

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Maggan - 20 april 2011 07:59

Kalendermånad eller de senaste 4 veckorna?

Ja oavsett vilken typ av månad jag skriver om, så har det mesta hänt de senaste 7 dagarna.

För en vecka sedan fick jag ett besked som kändes som två "smällar i magen". Det gjorde att jag kände mig väldigt chockad, nedstämd och väldigt förtvivlad.

Mannen som äger hästen jag rider har fått ett väldigt negativt besked, vilket gör att han måste avveckla gården och då även sälja tillbaka hästarna.

Så inte nog med att jag blir av med svarta faran, jag blir även av med gården som jag har velat bo på.


Men efter någon dag så började en idé att gro i mitt huvud. Idén kommer snart att bli en nedskriven ekonomisk kalkyl och den är på hur jag ska kunna köpa lös gården. Frågan är bara vad banken tycker om den. Förhoppningsvis tycker de att den är rimlig och väl genomtänkt. *håller tummarna*


Får jag gården så kanske det kan lösa sig med hästen också, om inte annat i framtiden.


Nog hade jag önskat ännu mer att man hade varit två i en sådan här situation. Men skam den som ger sig, jag ska visa att jag klarar det ändå.



BTW.

Igår så gick Tineke så otroligt bra i hoppningen. Hon blir bara bättre och bättre, så det känns ju jäkligt surt att behöva ge upp henne inom en snar framtid.




Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Något som gör dig upprörd
Dag 23 – Något som får dig att må bättre
Dag 24 – Något som får dig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Dina rädslor
Dag 27 – Din favoritplats
Dag 28 – Något du saknar
Dag 29 – Dina mål
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Ovido - Quiz & Flashcards