misspepper

Alla inlägg under december 2010

Av Maggan - 20 december 2010 17:57

Det är skrämmande hur dum i huvudet vissa personer blir så fort dom sätter sig bakom ratten i sin bil. Logiskt tänkande lämnar de tydligen utanför dörren. För hur kan man annars förklara att folk är så jävla dålig på att köra bil?!?

  


Kan berätta om en incident som jag bevittnade inne i Birsta idag.


Jag skulle ned till Jysk (kommer från Arken hållet) och var på väg in i rondellen som är vid Jet/Berners/infarten till antingen IKEA el Toys 'r us, ja ni vet vilken jag menar.

Iaf så är det en bil som ligger som bil nummer två, framför mig (kommer härmed att kalla den för A), A svänger vänster, mot Berners. Det kommer en bil från IKEA (kommer att få bli B). B kör in i rondellen lugnt och försiktigt med gott avstånd till A. Vid refugen mellan så verkar A komma på; att hit skulle ju inte jag, jag skulle ju mot Timmervägen. Så vad gör människan? Jo.... lägger i BACKEN!!! Hallå vi är i en rondell, det är bara att köra ett varv till! Men nej, varför tänka logiskt, det är ju bättre att inte tänka alls och backa in i bakomvarande bil.


Snälla människa, HUR kan man bli så fruktansvärt dum i huvudet?

Det kanske borde vara obligatoriskt att man måste göra teoretiska och praktiska test vart 10:e år för att säkra kvaliten på bilförarna. För vissa ska ju uppenbarligen inte ha körkort!

Av Maggan - 18 december 2010 15:01

Just nu är jag så där härligt avslappnad, seg och faktiskt rätt så trött. Det är "konsekvensen" av att ha varit ute för mycket i den friska luften. Jag och Micke har varit ute och åkt häst och släde i ett par timmar. Det var huuuur mysigt som helst.  

  

Blev lite kallt om fötterna till slut men men, sånt kan man ta (specellt nu när dom är varm igen). Synd bara att Micke blev kall om fötterna så himla snabbt.... Jag tyckte verkligen synd om honom när han berättade att hans fötter började blev kall. Då hade vi nätt å jämt kommit in i skogen och jag visste att vi hade typ 1½ timme framför oss. Fick ruskigt dåligt samvete av att jag hade valt en sådan lång tur.


Nä nu är det dags att hoppa in i duschen för vi är ju bjuden till mamma på middag ikväll.


Av Maggan - 17 december 2010 18:28

Då har man gjort det.... Jag har gjort min första fastkörning. Jepp, idag hände det, i backen upp till Byggmax i Hudik. Körde trailerdragare med extremt lite vikt på. Jag hade pratat med dom på Byggmax och deras råd löd:

"Gasa utav bara fan, för det är en hemsk backe upp!"


Kan säga att med en 90 graders sväng till höger samt en lutning som börjar i stort sett med det samma, så var det lättare sagt än gjort. Kom halvvägs upp innan det bara släppte. Försökte backa lite för att få någorlunda bra fäste igen, men det var som ogjort. Slutade med att jag stod på felsida vägen (dock fortfarande PÅ vägen).

  

Fick ringa till killarna som befann sig ca 100 m bort, som i sin tur ringde efter en traktor. Det tog inte så lång tid innan traktorn dök upp, vi kopplade ihop "varandra" och vips så hade han dragit mig uppför backen.

Traktorföraren tyckte att jag hade varit smart iaf som hade ställt mig så att han kunde köra förbi på sidan. "Vissa dom står ju mitt i vägen, å då kan man ju bara putta på dom".


Nä nu ska jag ta och slänga mig raklång på soffan. Tjillevippen på er och kör försiktigt utmed vägarna.

Av Maggan - 16 december 2010 08:39

  

"Ja se det snöar, ja se det snöar ,det var ju roligt hurra".

Ja jag tycker om snön, för det innebär att man kan köra häst och släde i skogen utan att man slår sig sönder och samman. Det innebär också att man kan bli ung på nytt (om man vågar). Göra snöänglar, åka pulka och massa andra barnsliga saker som är förbannat roligt. Varför blir det så ?

När vi har kommit upp i en viss ålder då får man helt plötligt inte ta fram barnet inom sig och fåna sig lite. Nädå ska vi uppföra oss som vuxna dvs korrekt och resultatet blir ju att vi blir stela som pinnar.

Fast med den här kylan som har varit så kan man ju bli stel ändå.   



Av Maggan - 15 december 2010 11:23

Gudars vad tråkigt det är att vara hemma. Speciellt när man inte vill vara det.   

Åkte på någon form av magsjuka igår och (tyvärr) åt jag ju lite mat igår kväll, ett tu tre så var det igång igen. Men nu verkar det som att magen har lugnat ned sig. Har inte behövt springa på toaletten iaf.

Micke tycker att jag ska dricka lite blåbärssoppa. Men det är ju sååååå äckligt. Så fort jag tänker på blåbärssoppa så far jag tillbaka många år i tiden, närmare bestämt  när vi i Fagerviksskola hade skidtävlingar på den lilla ängen/lägdan snett ovanför skolan.

Av någon anledning får jag kväljningar, inte över skolan och skidtävlingarna, utan av den där soppan som man fick dricka ur plastmugg. Urk.


Men på tal om något helt annat. Något som har varit på tapeten sedan i lördags. Eller nja, tapeten och tapeten, i det här fallet, på gatan. Självmordsbombaren i Stockholm.


Jag har i mitt stilla sinne trott att det var obildade, hjärntvättade människor som gjorde sådana här gärningar. Männsikor som bor i ett krigshärjat land som tillslut är så pass inmatade med propaganda att de tror att detta är rätt väg att gå för att få fram sitt budskap. Att de med hjälp av de här dåden får den respekt de söker efter. Men det är ju inte respekt de får, utan rädsla. Och av rädsla föds ingen respekt bara hat och förakt. Så grattis du dumme fan, nu har nazisterna och rasisterna fått ännu mer ved på sin brasa. Grattis. Riktigt duktigt jobbat. (Idiot).


Det mest tragiska är ju att det verkar som att det är utbildade personer, som har fått lära känna olika kulturer och seder och som av någon anledning väljer att läsa och "förstå" koranen på dess mest extrema sida. De är de, som gör de här galenskaperna i västvärlden. De som väljer att totalt skita i respekten till andra människor och väljer att se sin egen sanning.


För den sakens skull betyder det inte att jag är för att det finns utländska soldater i Afganistan. Men med tanke på detta dåd och andra runt om i världen, så måste det ju finnas soldater där nere som kan hjälpa lokalbefolkningen mot de här galningarna. För hur ska befolkningen, som med största sannolikhet inte har fått gå i skolan kunna stå emot denna galna världsbild som de (de extrema) vill införa?


Likadant med den extrema högern i USA. De visar att även kristendomen är besudlad av galningar. De som tycker att det är helt ok att misshandla kvinnor i syfte att de ska veta sin plats. http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=19458

Eller som den där lilla församlingen, Westboro Baptist Church i Kansas, USA. De som hävdar att Tsunamin var Guds sätt att straffa Sverige för att Åke Green hade åkt dit för hets mot folkgrupp. Snacka om trångsynta jävlar. http://sv.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Church


Så man kan ju ställa sig frågan:

Vad vore världen utan religion? En bättre plats? En fridfullare planet?


Ja jag vet inte.  Men jag vet att jag är glad att leva i ett fritt Sverige där vi får tänka, tycka och vara hur vi vill. Så länge vi inte skadar andra människor medvetet.

  

Av Maggan - 13 december 2010 23:29

Måste bara sno denna från brorsans blogg.

Hatten av till dessa killar. Grymt imponerande!!!

Av Maggan - 9 december 2010 11:00

Huvudvärk.nu

Ja nog märks det i huvudet att jag inte drack tillräckligt med vatten under gårdagen. Tog bara med mig en 0,5 l flaska som det fortfarande finns en liten "slatt" kvar i. Dumt dumt.

Eller så beror huvudvärken på något annat, typ sovit för hårt eller att jag omedvetet spände mig igår under körningen. Ja oavsett vad det beror på så känns det att jag lever idag. Eller rättare sagt, jag lever men hjärnan är i någon form av "dvala" (i brist på bättre ord).


Men det var iaf roligt att köra igår. Helt plötsligt kändes det "på riktigt". Innan har jag bara varit en låssas trucker, men igår, då blev jag en riktigt trucker.    

Ovido - Quiz & Flashcards