misspepper

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Maggan - 17 december 2010 18:28

Då har man gjort det.... Jag har gjort min första fastkörning. Jepp, idag hände det, i backen upp till Byggmax i Hudik. Körde trailerdragare med extremt lite vikt på. Jag hade pratat med dom på Byggmax och deras råd löd:

"Gasa utav bara fan, för det är en hemsk backe upp!"


Kan säga att med en 90 graders sväng till höger samt en lutning som börjar i stort sett med det samma, så var det lättare sagt än gjort. Kom halvvägs upp innan det bara släppte. Försökte backa lite för att få någorlunda bra fäste igen, men det var som ogjort. Slutade med att jag stod på felsida vägen (dock fortfarande PÅ vägen).

  

Fick ringa till killarna som befann sig ca 100 m bort, som i sin tur ringde efter en traktor. Det tog inte så lång tid innan traktorn dök upp, vi kopplade ihop "varandra" och vips så hade han dragit mig uppför backen.

Traktorföraren tyckte att jag hade varit smart iaf som hade ställt mig så att han kunde köra förbi på sidan. "Vissa dom står ju mitt i vägen, å då kan man ju bara putta på dom".


Nä nu ska jag ta och slänga mig raklång på soffan. Tjillevippen på er och kör försiktigt utmed vägarna.

Ovido - Quiz & Flashcards