misspepper

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Maggan - 20 december 2010 17:57

Det är skrämmande hur dum i huvudet vissa personer blir så fort dom sätter sig bakom ratten i sin bil. Logiskt tänkande lämnar de tydligen utanför dörren. För hur kan man annars förklara att folk är så jävla dålig på att köra bil?!?

  


Kan berätta om en incident som jag bevittnade inne i Birsta idag.


Jag skulle ned till Jysk (kommer från Arken hållet) och var på väg in i rondellen som är vid Jet/Berners/infarten till antingen IKEA el Toys 'r us, ja ni vet vilken jag menar.

Iaf så är det en bil som ligger som bil nummer två, framför mig (kommer härmed att kalla den för A), A svänger vänster, mot Berners. Det kommer en bil från IKEA (kommer att få bli B). B kör in i rondellen lugnt och försiktigt med gott avstånd till A. Vid refugen mellan så verkar A komma på; att hit skulle ju inte jag, jag skulle ju mot Timmervägen. Så vad gör människan? Jo.... lägger i BACKEN!!! Hallå vi är i en rondell, det är bara att köra ett varv till! Men nej, varför tänka logiskt, det är ju bättre att inte tänka alls och backa in i bakomvarande bil.


Snälla människa, HUR kan man bli så fruktansvärt dum i huvudet?

Det kanske borde vara obligatoriskt att man måste göra teoretiska och praktiska test vart 10:e år för att säkra kvaliten på bilförarna. För vissa ska ju uppenbarligen inte ha körkort!

Ovido - Quiz & Flashcards