misspepper

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Maggan - 15 december 2010 11:23

Gudars vad tråkigt det är att vara hemma. Speciellt när man inte vill vara det.   

Åkte på någon form av magsjuka igår och (tyvärr) åt jag ju lite mat igår kväll, ett tu tre så var det igång igen. Men nu verkar det som att magen har lugnat ned sig. Har inte behövt springa på toaletten iaf.

Micke tycker att jag ska dricka lite blåbärssoppa. Men det är ju sååååå äckligt. Så fort jag tänker på blåbärssoppa så far jag tillbaka många år i tiden, närmare bestämt  när vi i Fagerviksskola hade skidtävlingar på den lilla ängen/lägdan snett ovanför skolan.

Av någon anledning får jag kväljningar, inte över skolan och skidtävlingarna, utan av den där soppan som man fick dricka ur plastmugg. Urk.


Men på tal om något helt annat. Något som har varit på tapeten sedan i lördags. Eller nja, tapeten och tapeten, i det här fallet, på gatan. Självmordsbombaren i Stockholm.


Jag har i mitt stilla sinne trott att det var obildade, hjärntvättade människor som gjorde sådana här gärningar. Männsikor som bor i ett krigshärjat land som tillslut är så pass inmatade med propaganda att de tror att detta är rätt väg att gå för att få fram sitt budskap. Att de med hjälp av de här dåden får den respekt de söker efter. Men det är ju inte respekt de får, utan rädsla. Och av rädsla föds ingen respekt bara hat och förakt. Så grattis du dumme fan, nu har nazisterna och rasisterna fått ännu mer ved på sin brasa. Grattis. Riktigt duktigt jobbat. (Idiot).


Det mest tragiska är ju att det verkar som att det är utbildade personer, som har fått lära känna olika kulturer och seder och som av någon anledning väljer att läsa och "förstå" koranen på dess mest extrema sida. De är de, som gör de här galenskaperna i västvärlden. De som väljer att totalt skita i respekten till andra människor och väljer att se sin egen sanning.


För den sakens skull betyder det inte att jag är för att det finns utländska soldater i Afganistan. Men med tanke på detta dåd och andra runt om i världen, så måste det ju finnas soldater där nere som kan hjälpa lokalbefolkningen mot de här galningarna. För hur ska befolkningen, som med största sannolikhet inte har fått gå i skolan kunna stå emot denna galna världsbild som de (de extrema) vill införa?


Likadant med den extrema högern i USA. De visar att även kristendomen är besudlad av galningar. De som tycker att det är helt ok att misshandla kvinnor i syfte att de ska veta sin plats. http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=19458

Eller som den där lilla församlingen, Westboro Baptist Church i Kansas, USA. De som hävdar att Tsunamin var Guds sätt att straffa Sverige för att Åke Green hade åkt dit för hets mot folkgrupp. Snacka om trångsynta jävlar. http://sv.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Church


Så man kan ju ställa sig frågan:

Vad vore världen utan religion? En bättre plats? En fridfullare planet?


Ja jag vet inte.  Men jag vet att jag är glad att leva i ett fritt Sverige där vi får tänka, tycka och vara hur vi vill. Så länge vi inte skadar andra människor medvetet.

  

Ovido - Quiz & Flashcards