misspepper

Alla inlägg under juni 2011

Av Maggan - 1 juni 2011 17:42

Helt ärligt. Vem bryr sig om ifall Kungen har varit på en strippklubb eller inte?

Är det så att vi har en extrem dubbelmoral i det här landet?

Vi låter inte kungen få roa sig på en bar med massa lättklädda damer. Men vi visar mer än gärna på bästa sändningstid en massa människor inlåst i ett hus med kameror överallt. Där man mer än gärna zoomar in tuttar och par som har lite intimare stunder.

Vad är skillnaden?


Förutom det blå blodet? Absolut ingenting!


Men det förstås; skulle kvällstidningarna (läs skvallertidningarna) vara något mer seriös i vilka nyheter de vill rapportera om, så hade de inte fått sålt så många lösnummer.



U rock Kungen. För mig får du mer än gärna sitta kvar på tronen. Vare sig du har haft tuttar upp i ansiktet eller inte.

Av Maggan - 1 juni 2011 00:58

Dagens arbetspass gick ju som galant.... ett tag iaf. Himlen var så blå och fin när jag satte mig i lastbilen idag på eftermiddagen. Kompassen var riktad mot Iggesund och "resan" gick alldeles utmärkt bra. Väl där nere så flöt allt på förutom att det tog något längre tid än det skulle (vet inte vad felet satt i, förmodligen handhavande fel) och jag vände inte hemåt förrän efter 2 h.


"Hemma" i Stockvik på gasdepån så kopplade jag i slangarna och började lasta. Efter en liten stund börjar det dugga lite grann, inget märkvärdigt, utan bara tillräckligt för att marken skulle bli mörk.

Står och spanar in nivåmätaren på bilen när jag reflekterar över att det blixtrade till bakom ryggen. Va fan? Är det nån som kommer och fotar? han jag tänka innan det dånade till ordentligt ovanför huvudet.

Själv är jag inte rädd för åskan eller blixtarna utan tycker på något sjukt sätt att det är vackert. Men att stå och lasta flytande syre kände inte som en större hit direkt när blixtarna ven runt omkring.


Lastningen av syret gick bra och jag for upp för att väga mig, for ut genom grindarna, stannade bilen för att skriva ned viktinformationen... DÅ kommer synda floden. Vattnet forsade fram på gatan och det slår så hårt att det faktiskt kom in lite vatten från takluckan (som förmodligen inte var riktigt stängd).


Blixtarna for som smatterband över himlen och Tor hade fullt sjå att hinna slå med sin hammare. Med andra ord, årets första riktigt åskoväder.


Jag var sååååååå nöjd över att jag hade hunnit satt mig i bilen. Annars hade jag sett ut som en dränkt katt och dränkta katter som håller på med något som är -183 grader celsius är inte världens bästa kombination.


Nu blev jag ju inte direkt överexalterad över det faktum att jag inom 20 minuter skulle kliva ur hytten och "dränkta-katten" syndromet skulle kunna framträda.  Note to my self; Se till att fixa fram en regnjacka från AGA.


Nu hade jag sådan himla tur att jag fick låna en regnjacka på Ortviken. Med den oranga saken på slapp jag bli blöt när jag kopplade på slangen för att lossa släpet. Nästa "tur" var att trycket höll sig stadigt på tankarna, så jag slapp stå ute för att övervaka. Vilket resulterade att jag återigen satt i hytten när nästa störtskur kom. Frågan är ju varför jag inte stannade och köpte en trisslott, för någon där uppe har planerat in mullrandet och regnandet perfekt. Tack ska ni ha, sånt uppskattas. 


Nä nu är det dags att försöka låta John Blund få strö lite mystiskt pulver över en. Go natt, go natt.

Ovido - Quiz & Flashcards