misspepper

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Maggan - 8 juni 2011 13:09

Satte mig i bilen på förmiddagen och hjärnan var inställd på lite solning på ett par klippor ute i Åstön. Hade köpt med mig en sallad från Nollans och temperaturen visade 18 grader när jag började köra. Passerade Indalsälven och temperaturen hade gått upp till 19. Underbart, nu skulle det bli skönt att sola lite innan man skulle hem för att fixa inför jobbet i eftermiddag.

Kommer ut till Åstön, slänger ett getöga på temp.mätaren 13 grader. Var ändå tvungen att kliva ut för att känna om det verkligen stämde (vilket det gjorde). Insåg att jag inte ville sitta och frysa så det var bara att sätta sig i bilen och rulla "hemåt" igen, fast den här gången var siktet inställt på Smacken.


Sagt å gjort, kommer ut dit och temperaturen är 19 grader, det blåste lite iof men inte tillräckligt för att få mig att försvinna därifrån. Gladast av alla var Humla. Vet inte hur många gånger hon sprang ned till vattnet, upp igen, rullade sig i sanden, ned till vattnet, upp till gräset, rulla sig i det, ut i sanden, rulla sig där också osv osv.


 

 

 

 

 

Det var riktigt skönt att ligga på en strand igen. Att bara ligga och njuta av ljudet från vattnet. Såååååå skönt. Kanske blir en sväng imorgon också innan banken.

Ovido - Quiz & Flashcards