misspepper

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Maggan - 28 maj 2011 08:49

Läste en rubrik på Aftonbladet att en av Sveriges största bloggare, Kissie, hade fått ett krampanfall och trillat ihop på en gata i Sthlm.


Helt ärligt. Vem bryr sig så pass mycket om en F-kändis, en bloggare, att hon behöver få en artikel i en av Sveriges största kvällstidningar? Jag bara undrar.

Hallå! Det finns många människor i det här landet, som drabbas av krampanfall och faller ihop på gatan varje dag. Men om dessa personer nämns det inget om i tidningarna. Varför skulle vi då helt plötsligt vara intresserad av att läsa om en tjej som ser löjligt plastig och uppumpad ut?

Sen reflekterar jag över att vi lever i en värld där kvällstidningarna blir skvallertidningar, helt legitimt dessutom. Hade hellre velat sett att man faktiskt fick läsa nyheter, bra som dåliga. Inte om vem som har opererat näsan, vem som höll vem i handen, vad dom åt till frukost, varför drottning Silvia hade ringen på fel hand. Ja ni fattar, helt ointressanta saker som enbart rapporteras om för att det finns människor som uppenbarligen inte har ett liv. Skulle de ha det skulle de inte läsa sånt där kvalificerat skit.


Men åter till Kissie.

Uppenbarligen har hon lyckats med konststycket att locka till sig en miljonpublik av människor som läser hennes "visdomsord" om mode och plastikkirurgi. Personligen har jag aldrig varit in på hennes sida (så jag vet egentligen inte vad jag pratar om). Men jag såg på Uppdrag Granskning nu i veckan om den okontrollerade skönhetsindustrin här i Sverige. Där nämndes just denna plastflicka vid namn Kissie. Hon som gjorde att andra kunde få rabatt på ingrepp om de nämnde att de läst det från hennes blogg. Undra hur mycket pengar hon får för denna marknadsföring.... Eller vad säger jag... undra hur många ingrepp hon får som betalning.


Handen på hjärtat killar. Tycker ni verkligen att det är snyggt när en tjej ser ut som om hon en kraftig allergisk reaktion på läpparna? Läppar som ser ut som en ankstjärt?


Eller är det så att ni vill ha en Barbie tjej så att ni kan få möjlighet att leka Ken? Jag bara undrar....


Bilden kommer från Posh24.se


Personligen tycker jag att det ser skitlöjligt ut. Men jag är ju iof inte en kille heller. So what do I know.


Men jag tycker att om man är så extremt missnöjd med sig själv att man måste springa och ändra sig hela tiden. Se då för sjutton till att fixa hjärnan först! För har man inte tagit itu med hjärnan och dess tankesätt, så kommer man ju alltid hitta fel på sig själv oavsett hur många plastikingrepp man har gjort. För det är ju något fel med självbilden om man hela tiden går under kniven (eller sprutorna med fillers och botox).


Har man däremot missbildningar och behöver ett skönhetsingrepp för att bli "normal" ja då är det en annan fråga.

Då är behovet större än fåfängan.


Men att alla dessa unga tjejer som gödar denna profitstinna marknad har missbildningar, det faller bortom sin egen rimlighet.

Av Maggan - 28 maj 2011 08:11

Det har inte riktigt landat det faktum att jag snart kommer att vara ägare till en gård. En liten tomt på 1,4 hektar med ett bostadshus på 166 m2.

Helt fantastiskt, overkligt, glädjande, spännande, skrämmande, ja alla möjliga känslor sprudlar fram. Men jag är så lycklig över detta så ni kan inte ana. Jag har ju varit på den här gården sedan 2002 och jag har utvecklat ett stort hjärta för den. Att jag nu 9 år senare köper det är en underbar händelse.


  

Drömmar kan tydligen bli verklighet.   


Nu börjar nästa fas. Försäljning av lägenhet, säga upp och flytta diverse avtal, teckna nya försäkringar, kolla upp elbolagen osv osv.

M.a.o Det är nu arbetet börjar.


Ovido - Quiz & Flashcards