misspepper

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Maggan - 2 maj 2011 09:11

Så nu är jag back on track med att gå igenom "blogglistan".

Tänkte att jag skulle berätta om mitt första verkliga mål/vision, ja kalla det för vad ni vill.


Jag har väl aldrig varit riktigt målinriktad, inte så att jag har tagit fokus på en punkt och gått rakt mot den. Har väl mest tagit dagen som den kommer och haft en G D S G D inställning till allt. Ja ni vet, går det så går det.

Men för några år sedan så fick jag en dröm, en vision om vart jag ville bo den dag jag flyttar från lägenheten.

Jag kunde se mig själv bo där. Hur jag fixade i trädgården, ordnade med huset, vilade i hängmattan (jepp en sådan ska jag ha  ) osv osv. 

Jag t.o.m berättade för nuvarande ägarna att om de någon gång funderade på att sälja så skulle de fråga mig först.


Tyvärr så ändrades förutsättningarna i o m att jag blev arbetslös, så mitt mål blev lite otydligt. Drömmen fanns där men tron att jag någonsin skulle kunna klara av det själv var som bortblåst.


För några veckor slogs fötterna undan för mig rejält, då jag fick reda på att de skulle sälja gården. Jag hamnade i chock, allt blev en plan linje, fanns ju inte en chans att jag skulle kunna köpa gården NU.


Två dagar efter beskedet, skulle jag hämta Humla när en idé dök upp i mitt huvud. Allt hopp tändes igen!

Skyndade mig hem och började knåpa ihop en början till en ekonomisk kalkyl.


Fattar ni, jag t.o.m drömmer om detta. Men det blir väl så när jag har suttit och funderat, kalkylerat i veckor och försöker gå igenom ifall jag har missat något.  Hjärnan har processat alla möjliga scenarion. Den har tagit isär varenda idé och tanke jag har haft till molekyler, den försöker se ifall jag gör glädjekalkyler eller om de är rimliga.


Igår satte jag och gårdsägaren oss ned för att gå igenom vilka inkomster och utgifter gården genererar. Och jag säger då det, jag har gjort en betydligt hårdare och dyrare kalkyl än vad vi kom fram till.

Så nog fan ska det här gå!   


För jag bor ju redan där, i hjärnan alltså. Nu vill jag komma dit fysiskt också.


Dag 26 – Dina rädslor
Dag 27 – Din favoritplats
Dag 28 – Något du saknar
Dag 29 – Dina mål
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Ovido - Quiz & Flashcards