misspepper

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Maggan - 20 maj 2011 16:16

Fick köra en sväng upp till Östersund för att lossa isolering på ByggMax. Gick ju galant som bara den, förutom att bommen inte ville gå upp när jag skulle köra ut därifrån, men men.

Det går bara inte att klaga med tanke på att jag har haft en underbar dag. Solen har lyst från sin blåa himmel och platsen jag valde för att äta lunch var gudomlig, som balsam för själen.



Måste ju ha en bild på kontoret.  :)





Idag var en sådan där dag som man bara älskar att ha ett rullande kontor. Man blir ju liksom inte less på omgivningen direkt. Att sedan ha möjlighet att sätta sig och äta på ett sånt här vackert ställe gör ju det inte sämre.


Fast den stora behållningen för dagen måste ha varit vid Milles kontoret i Timrå. När jag kom tillbaka så bestämde jag mig för att tvätta rent inne i hytten eftersom det var nog ett tag sedan. Om inte annat så sa smutsvattnet att det var länge sedan. Men iaf, efteråt satte jag mig vid bordet ute och surrade lite med gubbsen, hinken med smutsvattnet satte jag ned bredvid mig på backen. Efter en stund kom Mattias och slog sig ned bredvid mig och vi satt alla och surrade lite om allt möjligt. Så ska Mattias hjälpa någon, plus att hans telefon ringer, vilket gör att han inte riktigt tänkte på vart han satte ned foten...

Jepp, helt rätt gissat. Rätt ned i hinken. Å det bästa av allt var ju att han tog "omtag" ett par gånger dvs han lyfte inte upp foten tillräckligt högt över hinkkanten.

Fy fan vad vi skrattade.  Jag tror att alla sex personerna som såg detta höll på att avlida.

Tänk om någon hade lyckats filma detta.... Det hade ju legat ute på Tuben inom 5 röda och snabbt blivit en utav de mest sedda. Helt övertygad.  



Sen ska jag bjuda er på en sista bild för dagen. Min framtida infart. Visst är den vacker. 


Nej nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning. Jag, L8 och barnen ska iväg och äta lite mat innan det är dags att gå på bio. Så tjingeling på er och ha nu en trevlig fredagkväll. För det ska jag ha.              

Ovido - Quiz & Flashcards