misspepper

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Maggan - 11 maj 2011 11:03

Jag har precis sett färdigt på en film som jag inte hade hört talas om innan Erika rekommenderade den.

Jag kan bara säga att jag fick uppleva många känslor i den filmen. Stor sorg, förbannande över religion, förfäran över att det fortfarande pågår, karl elak blev jag också och jag fick mer än någonsin bekräftelse på att ordet Freedom måste tatueras in på kroppen igen.


Filmen jag har sett är Soraya M.

En film som är baserad på en sann händelse som inträffade i Iran 1986. Alltså inte så extremt länge sedan, och med tanke på att det så sent som förra året var många artiklar om en kvinna som skulle stenas till döds, så är denna film fortfarande högaktuell.


http://www.discshop.se/filmer/dvd/soraya_m/P79557


Så fruktansvärt avskyvärt!

Jag kan varmt rekommendera den här filmen och den sista halvtimmen är nog en utav de starkaste filmupplevelser som jag någonsin har sett. Man blir mentalt våldtagen och det bör inte lämna någon oberörd. Går man ifrån den här filmen och rycker på axlarna, då är det något grundläggande fel på en.

Ovido - Quiz & Flashcards