misspepper

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

5 cm kan göra mycket skada

Av Maggan - 27 juni 2011 07:28

Det var en som påpekade igår att det var långt mellan blogguppdateringarna. Mmm, jag vet.  

Jag får väl helt enkelt skriva om min senaste lilla bravad i avdelning "Inte igen".


Var på en fabrik här i Sundsvall för att lossa syre. En fabrik som det är lite trixigt att backa in på. Ska försöka förklara hur det hela ser ut genom att visa er några bilder.

De första bilderna är tagna tidigare i veckan när de hade lagt ut timmret för långt ut, vilket försvårade inbackningen avsevärt plus att en gråsugga stod längre ut än normalt. Men den sista bilden är från igår.


Ja som ni ser är det inte många cm mellan gråsuggan och släpet.

 

På andra sidan var det inte så mycket bättre.

 

Så här såg det ut innefrån och jag ska alltså få släpet till höger om porten. Med andra ord, jag har en jävligt fel vinkel på släpet för att det ska lyckas.  

Utrymmet mellan porten och det här blå tältet, där ska jag in med ekipaget. För att det ska lyckas utan att man backar in i tältet måste man gå snävt in mot den grå byggnaden. MEN....  

.... bakomför den grå byggnaden någon meter in (som man inte ser i backspegeln när man viker in) står en tom cistern som skulle ha flyttats på för typ 1½ år sedan när de slog upp tältet... Tja vad ska man säga. De kanske flyttar på den nu.      Vad 5 cm kan göra mycket skada. För så mycket (läs litet) var det som jag kom fel in runt hörnet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maggan - 11 januari 2015 16:41

Jag måste vara en av de sämsta på att blogga. Kanske beror det på det faktum att jag faktiskt försöker leva mitt liv, under den tid jag lever. :) Men iaf, julen har passerat likaså nyår. Här sitter vi i starten på 2015 och försöker kisa in i framti...

Av Maggan - 7 november 2014 22:06

Man kan lugnt säga att jag är rätt så dålig på att hålla bloggen uppdaterad. Men ibland kommer det några små vindar av kreativitet och då sitter jag här igen.   Lite tankar och funderingar som ligger i min hjärna. Dels var det det ang en blogg ...

Av Maggan - 23 mars 2013 11:06

Det finns många saker som jag kan bli så sinnesjukt less på, exempelvis när människor är korkad. Nä nu menar jag inte korkad som den där blonda tjejen i filmen som går på FB när hon ska gissa hur långt tid det tar att åka 80 miles om man åker 80 mph....

Av Maggan - 15 mars 2013 13:52

Idag är en sådan dag. Men jag tänker hålla mig från svordommarna och bara krasst konstatera att min lilla Ruby inte får komma till Sverige. Känns surt och riktigt riktigt tråkigt, för jag tror att den lilla hunden hade passat in alldeles utmärkt här ...

Av Maggan - 14 mars 2013 18:01

Det går en video på FB när Jeff Gordon kör runt med en bilförsäljare.  Rolig att titta på. Men jag tycker faktiskt att den här är rätt så rolig också. ...

Ovido - Quiz & Flashcards