misspepper

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Maggan - 22 augusti 2011 08:38

En helg på Sättna har passerat förbi. Kan bara konstatera att vi hade tur med vädret för det blev körning på fred, större delen av dagen på lördag och hela finaldagen på söndag. Var ju inte igår vi blev bortskämda med ett sådant väder.

Att vi sedan fick möjlighet att uppleva Leif Helander i sin nya nitro funny car var ju som pricken över i'et.

Sen en annan som jag blir galet imponerad över är Niclas Andersson. Finalen mot Benny Strand, upplevde jag, som det jämnaste racet under hela helgen.Var riktigt kul att se.


En händelse som kanske inte var så rolig för utsatt förare och team, men som gav en annan ett litet leende på läpparna, var när en bil vid burningen fick ett sådant fäste att ALLA hjulbultarna på bakdäcken gick av. Förstår ni vidden av att 10 st hjulbultar går av exakt samtidigt!


Nej nu ska jag inte rabbla något mer om dragracinghelgen förutom att jag ska passa på att säga tack för den här säsongen till alla i brandteamet som gör ett fantastiskt bra jobb. Vi är grym och vi kommer att bli bättre!


Nu ska jag fara iväg och handla in lite färg och sedan ska jag börja måla om lite inne i huset. Ska se till att jag tar några före och efter bilder och lägga ut dem här sedan.

Ovido - Quiz & Flashcards