misspepper

Alla inlägg under november 2010

Av Maggan - 5 november 2010 12:05

Fredag.


En dag där det mesta har gått rätt så bra, det är vad jag inbillar mig iaf. Nämen skämt å sida, det känns som en bra dag idag (fastän Modo vann över Timrå igår).


På backplan gick det rätt så okey att göra sidoförflyttningarna idag med lastbil och släp. Första gick klockrent, sen blev det lite halvtaskiga "mittendelar" de andra två gångerna. Men överlag är jag nöjd med dom.


Sedan var det dags att gå över på terminalbackning. Måste erkänna att jag hade lite prestationsångest, eftersom Malin hade kört innan och jag såg hur duktig hon var. Så jag var rätt så spänd när jag klev in i hytten.

Tur att jag fick ha med mig läraren första svängen, så att man kunde få tips och råd under den åkturen.


Men sen så var det min tur och... det gick hur bra som helst. Jag är faktiskt riktigt nöjd med min insats idag.

So far so good.   


Nä nu ska jag och Micke fara upp till Hammarstrand. Ha det så gott.

Av Maggan - 4 november 2010 16:30


Hej hej.


Gud man får lite dåligt samvete när man inte uppdaterar bloggen som man ska. Har varit lite lat på den fronten men nu ska jag förhoppningsvis vara tillbaka i gammal god form.   


Nå vad har hänt i mitt liv då den senaste tiden?


Inte så extremt mycket, enligt eget tycke. Livet har lyckats leva sitt eget liv och jag har bara följt med på turen så att säga.


Det har mest handlat om att försöka få någon rätsida med bilinbrottet och förhoppningsvis så får man inom kort något vettigt besked.


Sedan har jag lärt mig att en bil kan få en p-bot. Jepp... det är sant! Vänta så ska ni få höra.

Det är nämligen så, att nu medan jag är utan bil, har jag fått låna    's  bil. I söndags så "lånade" han den och gjorde några ärenden, åkte till sin lägenhet, ställde sig på en besöksparkeringsplats och var inne hos sig i ca 30 minuter. När han kommer ut så sitter det en p-bot på rutan.

Anledning? Bilen är registrerad på adressen alltså räknas den inte som en besökare. Har ni hört på maken?

Jag var tvungen att ringa upp p-vaktbolaget och kolla hur de tänkte, när han hade parkerat på en plats som var skyltat; P, 12 timmar, Besökande.

Å maken på otrevlig människa får man nog leta efter. En tvättäkta syltmunk som inte borde ha ett sådant arbete. Jag menar, sitter man på en kundtjänst för ett sådant bolag, så borde man veta att man kan få prata med alla typer av personer och sinnesstämningar. Att då vara spydig och dryg rimmar ju liksom fel.


Kvinnan tyckte att man kunde ringa numret som stod på skylten för att kolla vart man kunde stå om man var osäker på vad som gällde. Var tvungen att fråga vilka tider dom hade öppet.

Kommer inte riktigt ihåg vilka tider hon sa, men låt oss säga att hon svarade 07-16:15 på den frågan.

Nästa fråga blev ju då vilka dagar dom jobbade.

"Ja, måndag till fredag naturligtvis!", säger människan.

"Jaha, svarade jag då, hur ska jag då kunna ringa och fråga om det här var på en söndag?"

"Ja du får väl planera lite..."

Var nog tur att hon satt i en annan ände av landet, för annars vete fan om man inte hade strypt henne.


Alltså vissa är mer korkade än andra och korkade människor har jag haft mycket med att göra den här veckan..... Jisses, det är nästan så att man blir mörkrädd när man hör hur vissa resonerar. Det är personliga egon, stora som elefanter, som inte har empati för andra människor och inte verkar kunna sätta sig in i andra människors situationer och livsöden. Å likt förbannat slår de sig på bröstet och hävdar att de är oskyldiga små offer.


Måste citera Lotta:

Det är en kamp mot mörkermän, drakar och demoner på livets alla arenor.

Ovido - Quiz & Flashcards