misspepper

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Maggan - 6 november 2010 19:01

Alltså, fy fan för den svenska domarkåren i ishockey!

Nej jag säger inte att det är domarnas fel att Timrå förlorade mot Solna AIK. Däremot säger jag att ni är en skam för svensk hockey och dess utveckling!!!


Knuffen som Ilkka Pikkarainen delade ut på AIK spelaren, sådan knuffar förekommer HELA tiden ute på isen. Den här gången blev det olyckligt felskär varpå killen (MacNevin) åker in i sargen och bryter benet. Jätte olyckligt och naturligtvis ingenting som någon hade kunnat räkna med.

Domarna ger ingen signal om att det ska vara någon utvisning, utan först när de ser MacNevins skada så ger de Ilkka 5 min + matchstraff!!! Skojar ni med mig!?! Är ni helt från vettet?!? HUR i helvete, rent ut sagt, resonerar ni då?

Jag tycker verkligen synd om MacNevin och jag tror inte att det finns en person i hallen som tyckte annorlunda.

Men jag blev så jäkla förbannad och less domarna; att idag så gjorde jag något som jag aldrig har gjort förut. Jag gick hem i 2:a periodpausen!


Skulle faktikst inte förvåna mig det minsta om Disciplinnämnden går in och ger Ilkka några matchers avstängning. Lotterinämn... förlåt Diciplinnämnden har ju helt ballat ur iår. 


Jag blir bara matt och irriterad på att de gör sådan skillnad på lag och lag.

Bara se när Ilkka fick en armbågstackling mot huvudet så att hjälmen sprack. (Se länk nedan).

Vad hände då från diciplinnämndens sida?

Togs den tacklingen ens upp till diskussion? Nej. Anledning? Han spelade ju efteråt alltså var den inte så allvarlig! Har ni hört något så urbota dumt?

Så om han hade fått en hjärnskakning, blivit medvetslös eller dött, hade det tagits upp då? Och isf, varför? Tacklingen är ju fortfarande den samma....



Ovido - Quiz & Flashcards