misspepper

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Maggan - 27 januari 2011 08:12

Solen ger rosa moln på himlen och jag hoppas att den här dagen blir en bra dag.


Igår kväll fick jag ett utskick i brevlådan ang den tilltänkta nya rälsdragningen här i Timrå med omnejd. Och det finns tre alternativ utritat på kartan som medföljde, varav alla mer eller mindre dåliga i mina ögon.


De två förslagen att järnvägen ska gå genom samhället är ju groteskt dåligt, vilket geni kom på dom? Med tanke på hur länge det har pratats om hur man ska bygga BORT järnvägen i Sundsvalls centrum, så funderar Timråpolitikerna på fullaste allvar att man ska bygga ett spår genom samhället. HUR korkat är inte det? Har dom inte lärt sig nått alls?


Det tredje alternativet är det minst dåliga. Men för mig personligen vill jag inte heller att järnvägen ska gå uppe vid Snägden. Detta eftersom det är ju där jag har mina ridturer. Ja jag vet, men nu vill jag berätta hur jag ser på det hela. För mig hade det varit en stor förlust, eftersom jag i dagsläget kan motionera hästen där uppe i skogen utan att behöva konkurera med bilar efter någon väg. (Och bilister brukar ju vara nöjd när de slipper dela vägen med hästar).

Att ha ett spår där uppe i skogen, där tågen ska gå var 15 minut, skulle innebära ett stort risktagande för mig, hästen och hunden. Och tyvärr är det svårt att hitta nya vägar i just det området pga många blöta områden som gör att hästen sjunker ned.


Så hur ska man göra?

Ja naturligtvis så kommer jag att rösta på det tredje alternativet, men helst av allt hade jag önskat att de hellre försöker räta ut och bygga till det redan befintliga spåret.

Ovido - Quiz & Flashcards