misspepper

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Maggan - 1 januari 2011 14:26

Gott nytt år på er.


Hoppas gårdagskvällen var till sin belåtenhet och att huvudet inte dunkar allt för hårt på er idag.

Själv så blev det ett lugnt nyårsfirande, som vanligt. Jag, Micke och djuren var hemma och åt tacos, ja nu åt ju inte djuren tacos men ni fattar.   


Så kom det där magiska tolvslaget, den tidövergången som gör att alla hoppas på en bättre framtid. Man ger sig löften om att "Iår då ska jag...."

Själv har jag slutat ge nyårslöften. För vem håller ett nyårslöfte? Det känns som att det är dömt att misslyckas redan när man säger att det är ett nyårslöfte. Nyåret är ju kort! Det är väl tidsmässigt lika lång tid som det tar att mentalt ändra om sig när man ska skriva datum framöver. Tar väl ett par veckor men sedan är det ju faktiskt det år man lever i. Alltså varar ett nyårslöfte ungefär lika länge.


Själv har jag bestämt mig för att jag ska börja träna. Nu kanske det inte blir på gym per omgående, men jag ska börja röra på mig mer. Har varit VÄLDIGT mycket för lat på den fronten. Men nu ska det ändras! Och detta är INTE ett nyårslöfte. Detta är ett löfte till mig själv, så att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt. Och detta har jag redan börjat infria för ett par dagar sedan, nu gäller det bara att hålla i det. Men det kommer att gå bra, lita på mig. 

  

Ovido - Quiz & Flashcards