misspepper

Alla inlägg den 28 september 2011

Av Maggan - 28 september 2011 19:59

När jag öppnade skafferidörren i morse, visade det sig att giljotinen som jag hade ställt ut där hade fått "napp". Med andra ord, det var ett bra inköp.


Några timmar senare kom Nomor uppkörandes på gården. Och när jag öppnade dörren tyckte jag mig känna igen karln som skulle placera ut lite giftfällor. Men det var först när han hade åkt och jag kastade ett öga på infopapperet som jag insåg vem det var.

Det var den gamla GIF-spelaren Leif "Foppa" Forsberg.

Skoj, en kändis på min gård.  ;)


Men jag måste berätta en sak. Idag på morgonen så satt jag och skummade igenom tidningarna på nätet. Kom in på Dagbladet och så ser jag huvudet på Joel (han jag har kört gas åt nu under sommaren). Jag fortsätter att scrolla, ser hela bilden och även rubriken. Fick nästan en smärre chock. Det var Joel som hade blivit knivskuren när han hade hämtat dottern från festen i helgen!

Alltså, jag blev helt paff och samtidigt förskräckt. Tänk om idioterna hade fått in något till knivhugg.... Fy, en tanke man inte ens vill tänka. För Joel tillhör kategorin "Trevligaste personerna jag känner till".


En idé föddes och under förmiddagen ringde jag runt till gubbsen. Idén godtogs med öppna armar. Så imorgon kommer Joel få en fruktkorg levererad hem till sig, med en krya på dig hälsning från mig, Anders, Kenne, Johan och Totte.

Får hoppas att han gillar frukt, för det är 6 kg som kommer.  :))

Ovido - Quiz & Flashcards