misspepper

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Maggan - 2 september 2011 21:13

Hahahah, hör hur morsan försöker locka vovven till att gå ut. Hon försökte med allehanda trix, sockersöta ord "Ja kom då... kom då.... Ja skynde ... ja kom igen då". Det tog låååång tid innan ens hundrackarn lyfte huvudet från golvet, ännu längre tid innan hon faktiskt klev upp.


Idag kom ytterligare ett lager färg upp på väggarna i köket. Medan jag stod och målade insåg att jag har glömt att köpa färg till listerna, så det och kitchen wall ska inhandlas imorgon på Norrlandsfärg. Sedan måste jag köpa ngn gipsskiva.


Kan jag få upp gipset och måla listerna, murstocken och vedspisen så blir jag skitnöjd med dagen.


Då kanske man t.o.m hinner åka och titta på matchen mellan Timrå och Sundsvall. Det som är synd är att dessa matcher inte är av samma karaktär som förr. Förr var det verkligen ett krig ute på isen. Men nu.... nja... något halvdant ställningstagande men något krig.... icke.


Jamen just ja.

Flyttstädningen. Om jag säger flyttstädning av städfirma - vad ser ni framför er då? Själv ser jag ett hem som har blivit genomgånget från tak till golv. Nästan kliniskt rent.

Behöver jag nämna att så inte var fallet med den som hade gjorts i huset?

Det var så fruktansvärt dåligt städat. Spindelnät kvar på väggarna och taket, damm kvar på lister, taklampor som inte var rengjord, fönster som inte var putsade osv osv.

Nog för att det var skitigt där innan, men betalar man för en flyttstädning så är det en flyttstädning man vill ha. (Undra om hon ens har flyttat på kylskåpet?)

Ja vi får väl se ifall städfirman vill komma tillbaka och göra om jobbet eller gå ned i pris med 30%.


Ovido - Quiz & Flashcards