misspepper

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Maggan - 18 juli 2011 20:16

I fredags tog jag och L8 ut damerna på en sista avskedsritt. Vi bestämde oss för att rida barbacka. Här kommer lite bilder från den ridturen.

                     

Vi var "tvungen" att ta en liten galopp efter branta backen. Det var magiskt! Så pass att vi vände om och gjorde ytterligare två galoppvändor. På något märkligt sätt sitter man bättre i galoppen barbacka än med sadel. Men nu blir det inga fler galopper i skogarna med svarta faran för igår (söndag) så åkte frieserdamerna till sitt nya hem. Trodde jag skulle bli extremt blödig men det kändes förvånansvärt bra. Kanske beror det på att jag vet vem som köpte dom, samt att han tyckte att jag mer än gärna kunde komma och hälsa på (och även rida).


Så det är inte slutet utan en ny början. En ny era har precis börjat. Ridskolehäst... here I come.


I lördags var det tänkt att jag skulle fixa inför auktionen som skall hållas på gården söndag 24/7. Men på fredag kväll ringde Fire & Rescue på Sättna, det saknades folk. Naturligtvis ställde jag upp för teamet. Vore ju konstigt annars om man inte gör det.


Så jag fick tillbringa dagen på starten. Det var roligt men tyvärr klarade inte mina knän av det.   Hade så hejdlöst ont senare på kvällen (som tillbringades i Rescue bilen på cruisingen i Sundsvall). Detta var mina kamrater för kvällen, alla är lika galna så vi hade skitkul, ja jag hade det iaf.

 

När jag kom hem var jag tvungen att dra på linement på utsidan av knäna och bak i knävecket. Samt lägga benen i högläge.



På söndagmorgon kändes knäna fortfarande av, iaf den som var värst. Så den fick ett litet stöd för att ev kunna slappna av lite.

 

Det där stödet har jag haft idag också, men imorgon ska jag nog klara mig utan. Men nu vet jag iaf att jag inte kan stå en hel dag på plattan. Trist men sant.


Avslutar det här inlägget med några bilder på svarta faran. Kram på er iaf.

         

Ovido - Quiz & Flashcards