misspepper

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Maggan - 13 juli 2011 10:22

Jag vet inte om jag är gammalmodig eller en trädkramare. Men att lämna en plats på detta sätt är fan inte ok!


      När man kommer till platser där folk tidigare har roat sig med att äta och dricka men som av någon anledning (när det är dags att gå hem) har blivit helt lam i armarna, gör mig helt rabiat. Att efterlämna skräp och glasskross (för tydligen är det skitkul att slå sönder glasflaskor mot allt som är hårdare än glaset) tyder på en otroligt dålig förståelse för vilket lidande det kan bli för andra, både djur och människor.


Skulle jag se folk göra det har jag go lust att krossa knäskålarna på dom, så kan dom agera lam hur mycket dom vill. Jaså, har du ont? Ja men släpa dig ut till vägen genom glassplittret då, idiot!


Ja ni fattar.

Jag hatar verkligen människor som inte respekterar att andra vill kunna njuta av platser, utan att vara livrädd för att råka kliva på en glasbit. Eller att hunden ska råka skära sönder tassarna, vilket blir en enorm veterinärkostnad.


Sen skulle jag vilja ge en känga till kommunen som ställer upp en fin plats med bord och bänk, men glömmer det viktigaste. Att sätta ut en papperskorg så folk har någonstans att kasta skräpet.

Av Maggan - 13 juli 2011 09:19

Lite bilder som jag lånat från st.nu och de läsarbilder som hade kommit in ang regnovädret som drog in över Sundsvall igår vid lunch.


  Esplanaden.


  MC parkeringen var något vattenfylld....


  Lågt i tak...


Vill ni se mer? Gå in på www.st.nu och klicka ni in er på Bildalbum.

Ovido - Quiz & Flashcards