misspepper

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Maggan - 23 oktober 2011 17:19

Ibland är man ju inte så smart som man hoppas. Utan man kan vara rätt så korkad. Tillåt mig att måla upp en liten bild för er.


Med dagens fina väder såg jag till att höströja på gården. Såg till att elda undan rätt så mycket ris som har legat och skräpat. Bl.a en rishög som har legat över stenmuren i tja.... 4-5 år. Så det var handskar och munskydd på för att inte råka på sorkpest. Det tog någon timme innan jag hade eldat upp allt som jag hade tänkt. Men vädret var fortfarande underbart och klockan var lite så jag hade ingen lust att gå in. Utan jag tog fram röjsågen och röjde runt helt enkelt på gården.


Fick ett snabbt besök utav pappa och när han for, var det dags att köra röjsågen vid huset. Gick där med svepande rörelser över gräset och löven och så hör jag ett blött ljud, samtidigt som jag känner hur det skvätter på bl.a ansiktet. Shit, tänkte jag, vad var det där?

Samtidigt som jag börjar titta noggrannare ner mot backen, så börjar en lukt att spridas och den gick inte att ta miste på. Precis.

Jag har alltså lyckats köra röjsågen över Humlas gamla bajshög.....



Ovido - Quiz & Flashcards