misspepper

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Maggan - 8 oktober 2011 21:24

Jag blir så trött och matt på dessa förbannade domare i hockeyn.

Nej, jag skyller inte Timrås förlust på dom. Det jag blir förbannad över, är att de inte är konsekvent.

Ilkka delar ut en fin tackling i första perioden, han åker ut för en fasthållning!

Han delar ut ytterligare en tackling. Jepp ni gissar rätt, även denna gång en tvåminutare på Ilkka men nu för boarding.

Läser man på Wikipedia så står det så här för just boarding: "Att otillåtet eller vårdslöst tackla en motståndarspelare vid sargen eller så att vederbörande hamnar i sargen för hårt".

Ja nog small det i sargen, men va fan, för hårt.... tveksamt.


Nått som däremot skulle ha varit en tvåminutare för boarding, var tacklingen på Torp. Efter tacklingen "sitter" Torp mot sargen innan han rasar ihop på isen, blir liggande och domarna tittar på honom. Jag kommer inte ihåg ifall Torp reser sig upp (som en fällkniv) och faller ihop igen, innan de blåste av. Eller om det var efter signalen som han försökte komma upp.

Men i denna situation tappade 4 (!) betalda herrar i svart/vita kläder helt plötsligt synen. INGEN har sett någonting utan dom friar Brynäs och dessa får fortsätta att spela med 5 man på isen. Kyss mig på ett mörkt, illaluktande ställe era små jävlar!


Det gamla uttrycket "Silar mygg men sväljer kameler" har aldrig varit så träffande som då!


Hade det där varit Ilkka eller någon annan Timråspelare som hade delat ut den proppen så hade det GARANTERAT resulterat i en utvisning.

Nu hoppas jag innerligt att den tacklingen på Torp blir anmäld i efterhand. Om jag tror att det kommer att bli så.... nej defintivt inte.


Är ju bara att se hur det har varit de senaste åren med Timrå, tacklingar och Lotteri... förlåt Diciplinnämnden.


Jag har sagt det förut och jag säger det igen.

Domarna i Svensk ishockey håller för dålig klass! Domarbasen har ju slagit sig på bröstet många gånger och hävdat att svenska domare håller absolut toppkvalite om man jämför med resten av Europa.

Men varför jämföra sig med de sämre? Är det inte NHL man ska jämföra sig med?

Är ju som att ge sig själv toppbetyg för att man klarar av att skriva sitt namn.

Ovido - Quiz & Flashcards