misspepper

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Maggan - 23 mars 2013 11:06

Det finns många saker som jag kan bli så sinnesjukt less på, exempelvis när människor är korkad. Nä nu menar jag inte korkad som den där blonda tjejen i filmen som går på FB när hon ska gissa hur långt tid det tar att åka 80 miles om man åker 80 mph.

Nej jag menar dessa människor som uppenbart är rasistisk och delar all möjlig propaganda på FB utan att tänka till. Det är allt från hur mycket pengar invandringen kostar varje svensk skattebetalare per år, till hur synd det är om alla svenskar som inte får något bidrag medan invandrare får pengar. Buhu, buhu.

VART tog empatin vägen? Personligen försöker jag sätta mig in i deras situation.


Om jag skulle vara tvungen att fly för livet till ett helt främmande land där jag inte kan språket, då skulle jag behöva lite tid att lära mig språket. För nog vill man kunna göra sig förstådd om man ska söka jobb och dra in egna pengar samt betala skatt. Men sedan gäller det ju att någon vill anställa någon som pratar lite konstigt.

Sen hade det funnits en stor risk ändå för utanförskap pga att jag placerats i ett förort med hög arbetslöshet, där samhället har gett upp framtidstron på området. 


Dessa rasister verkar vara helt hjärntvättad i att invandrare är de onda. (Naturligtvis finns det arslen även där, men det finns extremt många arslen av svenskt ursprung också). Men jag tror att majoriteten av alla som kommer vill känna sig som en människa. En människa som vill göra rätt för sig, OM de bara får chansen.


Ovido - Quiz & Flashcards